Wanita maut, suami parah dalam kemalangan


Wanita maut manakala suaminya parah apabila kenderaan dinaiki mereka terbabit kemalangan di Kilometer (KM) 392.2, Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT 2), Ajil, Kuala Berang menghala ke Bukit Besi, Dungun, sekitar jam 4 petang tadi.

Mangsa, Tuan Isma Farazilhidayah Ismail, 36, bersama suami, Mohd Haqimee Che Lah, 30, masing-masing dari Kampung Gong Tinggi, Pasir Puteh, Kelantan dikatakan dalam perjalanan ke Pasir Gudang, Johor.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Adli Mat Daut berkata, sebaik tiba di lokasi, kenderaan dipandu Mohd Haqimee hilang kawalan sebelum merempuh besi pembahagi jalan.

"Rempuhan itu menyebabkan kenderaan terbabit remuk dan mangsa yang duduk di tempat duduk sebelah pemandu mengalami kecederaan teruk, meninggal dunia di tempat kejadian.

"Suami mangsa yang bertugas sebagai operator kilang mengalami kecederaan parah dikejarkan ke Hospital Hulu Terengganu untuk rawatan kecemasan," katanya kepada BH, hari ini.

Katanya, siasatan di lokasi kejadian mendapati ketika kejadian, hujan lebat dan permukaan jalan licin dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) APJ 1987.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Berang, Penolong Penguasa Bomba (PPB) Hanaffi Mohd berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 4.13 petang sebelum sepasukan anggota bersama sebuah jentera bomba dikejarkan ke lokasi.

Katanya, pihaknya mengambil masa lima minit bagi mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Mayat mangsa kemudian diserahkan kepada polis untuk dibawa ke Unit Forensik Hospital Hulu Terengganu untuk dibedah siasat.

Powered by Blogger.