Penganjuran Hari Malaysia amanat besar bagi KKMM Sarawak


Arahan kabinet yang terbaharu untuk menganjurkan Hari Malaysia di sini pada 16 September ini adalah satu amanat yang besar bagi Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM).

Timbalan Ketua Setiausaha (Dasar) KKMM Shakib Ahmad Shakir berkata ia memerlukan perancangan yang teliti dan rapi, namun mampu dilaksanakan dengan kerjasama semua agensi dan jabatan di bawah KKMM Sarawak.

“Saya sering bercakap tentang satu pasukan yang sedia berkerjasama untuk melaksanakan apa yang diamanahkan dan satu contoh kerjasama yang baik KKMM Sarawak adalah dalam mengajurkan program pra Gawai Dayak bulan lepas,” katanya pada Majlis Gawai Raya Jabatan Penerangan Sarawak 2019 di sini malam ini.

Turut hadir Setiausaha Bahagian Komunikasi Strategik KKMM Datuk Almain Ajirul, Pengarah Penenangan Sarawak Abang Sardon Abang Hashim serta ketua-ketua agensi KKMM Sarawak.

Shakib turut menyampaikan hasrat Ketua Setiausaha KKMM yang baharu Datuk Suriani Ahmad untuk melakukan lawatan kerja ke Sarawak pada waktu terdekat. 

--BERNAMA

Powered by Blogger.