85 Peratus Aduan Selesai - TNB



Kira-kira 85 peratus daripada lebih 18,000 aduan serta maklum balas pengguna seluruh negara sepanjang April dan Mei lalu berkenaan peningkatan caj bil elektrik telah diselesaikan.

Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif Tenaga Nasional Berhad (TNB) Amir Hamzah Azizan berkata pihaknya akan cuba menyelesaikan semua aduan yang berbaki lebih 3,000 secepat mungkin.

“Kita lihat ada kemajuan dari segi penyelesaian (aduan) dan memberi tumpuan kepada siasatan,” katanya kepada pemberita pada Majlis Mesra Aidilfitri TNB 2019.

Ketika ditanya mengenai penalti yang akan dikenakan oleh Suruhanjaya Tenaga (ST) kepada TNB, Amir Hamzah berkata beliau masih belum meneliti perkara itu.

"Buat masa ini saya tidak melihat benda (perkara) itu lagi. Kita perlu faham apakah isu sebenarnya dan bagaimana nak pantau, itu fokus saya, namun apa yang penting, kita selesaikan masalah pengguna terlebih dahulu.

"Setakat ini, berdasarkan sisatan yang kita jalankan, jika didapati peningkatan caj bil berpunca daripada pihak TNB, kita akan pulangkan dengan mengkreditkan semula ke akaun pengguna," tambahnya. -BERNAMA
Powered by Blogger.